Maka kami, rakyat Malaysia, berikrar, akan menumpukan, seluruh tenaga dan usaha kami, untuk mencapai cita-cita tersebut, berdasarkan atas, prinsip-prinsip yang berikut :
- Kepercayaan kepada Tuhan
- Kesetiaan kepada raja dan negara
- Keluhuran perlembagaan
- Kedaulatan undang-undang
- Kesopanan dan kesusilaan
"Setiap pagi Isnin pun baca kat perhimpunan kan? Tapi amalkan tak? "
Biasa dengar soalan ni dari mulut orang-orang 'tua' yang merasakan diri mereka telah makan garam terlebih dahulu daripada kita. Tapi orang yang bertanya tu amalkan tak, prinsip-prinsip tu? Haii this is the norm, tahu? The youngsters these days dah semakin dipandang rendah. Why? Because of the hot issues created by US. Chopp, wahai orang-orang 'tua', NOT ALL of us. In fact, there are many of US out there who have made Malaysians proud, no? I'm not inserting contohs here since Pn Arul isn't reading and so-what's-the-point. What am I trying to say here is, wahai para belia out there ! ALERT ! We are the next leaders ! Avoid from indulging yourself into any social issues, and be useful in whatsoever way !
Merdeka. But we still have rules.
p/s : To SPM candidates, anda belum merdeka. Ingat tu!
p/s2: I just woke up and saw my lil sis bluetooth-ing new songs and I took over the laptop using my veto power and all of sudden I got the patriotism spirit that helped me out to post this entry . .
p/s3: <3 (",), sembilan sembilan per seratus. (gedik)
sorry I'in, gambar ni je muka kte nampak cantik,
yg lain nmpak hidung besar laa.. hahahaa
p/s4: remember this?
p/s4: remember this?

1 comment:
semangation! SELAMATKAN BUMI MALAYSIA YANG MERDEKA!!! JAUHI SEGALA KONTROVERSI!! TINGKATKAN SEGALA PRESTASI!!(apekah~~)
Post a Comment